benvastgoedbeheer benvastgoed

Veelgestelde vragen Ben Housing

Bekijk hier de aan ons veelgestelde vragen.

Account

Hoe kan ik inloggen op mijn account?

Klik rechtsboven op de witte user icon. Vervolgens kunt u uw inloggegevens invullen en navigeren naar uw accountpagina.

Ik heb mij ingeschreven, maar de pagina geeft aan dat mijn account is verlopen. Wat nu?

Klik in uw account op Persoonlijke gegevens en klik vervolgens op Account vernieuwen. Komt u helemaal niet meer in uw account? Stuur dan een e-mail naar info@benhousing.nl, dan lossen wij dit zo snel mogelijk op.

Ik heb mij ingeschreven, maar de mail met activatielink niet ontvangen. Wat nu?

Het kan zijn dat je per ongeluk een verkeerd e-mailadres hebt ingevuld. Bel even naar +31 10 204 0661, dan kunnen wij kijken waar het mis is gegaan.

Hoe verwijder ik mijn account en gegevens?

U kunt uw account verwijderen door op het account-icoon te klikken en vervolgens naar "gegevens wijzigen" te gaan. Daar kunt u onderin het tabje "persoonlijke informatie" klikken op "account verwijderen".

Met uw aanmelding bij Ben Housing bent u ook automatisch aangemeld bij de mailinglist. Hier kunt u zich voor uitschrijven door bij de eerstvolgende e-mail die wij u sturen, onderaan te klikken op "unsubscribe".

Verhuur

Hoe zie ik of een woning nog beschikbaar is?

Alle woningen op onze site met het label nieuw zijn nog beschikbaar.

Worden er kosten / administratiekosten in rekening gebracht voor huurders?

Wij brengen geen administratiekosten in rekening voor huurders.

Wanneer kan ik een bepaalde woning bezichtigen?

Indien u na het goed doorlezen van de advertentietekst en het bekijken van de foto’s en video interesse in de woning, dan vragen wij u om de stappen te volgen zoals beschreven op de "Hoe werkt het" pagina.

 

Moet ik bemiddelingskosten betalen voor het huren van een woning?

Wij rekenen geen bemiddelingskosten.

Kan ik een huis huren zonder te bezichtigen?

Ja, dit is mogelijk. Wij adviseren wel een woning te bezichtigen om eventuele teleurstellingen te voorkomen. In sommige gevallen is dit niet mogelijk en dan sturen wij foto’s en een filmpje. Ben Housing vindt het belangrijk dat de huurder goed geïnformeerd wordt over de woning die aangehuurd wordt.

Hoe gaat het proces bij jullie? Moet ik voor de bezichtiging documenten inleveren?

Door de huidige situatie rondom het COVID-19 virus zijn wij genoodzaakt het aantal bezichtigingen te minimaliseren. Dit betekend dat wij alleen met geschikte kandidaten zullen gaan bezichtigen. Om deze reden vragen wij u om de stappen te volgen zoals beschreven op de "Hoe werkt het" pagina.

Waar kan ik mij aanmelden voor de bezichtiging?
Door de huidige situatie rondom het COVID-19 virus zijn wij genoodzaakt het aantal bezichtigingen te minimaliseren. Dit betekend dat wij alleen met geschikte kandidaten zullen gaan bezichtigen. Om deze reden vragen wij u om de stappen te volgen zoals beschreven op de "Hoe werkt het" pagina.
Ik kan niet komen naar een bezichtiging, wat nu? Kan iemand anders voor mij bezichtigen?
In principe kan dit, maar wij raden het af. We vinden het belangrijk dat u zelf de woning ziet, voordat u een beslissing neemt. Om zo teleurstellingen te voorkomen.
Hoe weet ik of een woning nog beschikbaar is?

Op onze website wordt per woning aangegeven met de kopjes ‘nieuw’ en ‘verhuurd onder voorbehoud’ wat de status is van de woning. Staat de woning op ‘nieuw’ dan is deze nog beschikbaar of hebben we al een bezichtiging ingepland. Staat de woning op ‘verhuurd onder voorbehoud’ dan is de woning verhuurd.

Komen studenten ook in aanmerking voor jullie woningen?

Ja, studenten maken altijd kans op onze woningen, tenzij anders staat aangegeven in de omschrijving van de desbetreffende woning.

Wat is het proces na een bezichtiging? Hoe wordt de keuze gemaakt?
Mocht u na het bezichtigen van de woning nog steeds geïnteresseerd zijn laat dit dan z.s.m. aan onze makelaar weten. Dit kan telefonisch of per e-mail naar info@benhousing.nl. Wij zullen vervolgens de documenten van de geïnteresseerden voorleggen aan de verhuurder van de woning, die uiteindelijk de keuze zal maken.
Hoelang duurt het voordat er een keuze is gemaakt?

Dit duurt maximaal een week. De verhuurder maakt de keuze, dus hierin zijn wij dan ook afhankelijk. We doen ons uiterste best om het u zo snel mogelijk te laten weten!

Welke documenten moet ik aanleveren om in aanmerking te komen voor een woning?
Bekijk hier de benodigde documenten.
 
Door de huidige situatie rondom het COVID-19 virus zijn wij genoodzaakt het aantal bezichtigingen te minimaliseren. Dit betekend dat wij alleen met geschikte kandidaten zullen gaan bezichtigen. Om deze reden vragen wij u om de stappen te volgen zoals beschreven op de "Hoe werkt het" pagina.
Hanteren jullie een inkomenseis?

Dit verschilt per woning. Als er een strenge inkomenseis is, staat dit vermeld in de tekst bij de woning.

Wel is het uiteraard benodigd dat u genoeg verdient om de huur te kunnen betalen. Als dit niet het geval is, zal u niet worden gekozen als nieuwe huurder.

Bij studenten vragen wij om een borgsteller.

Ik heb mijn interesse kenbaar gemaakt en mijn documenten gestuurd, maar nog niets gehoord. Hoe kan dit?

Check uw spam folder.

Nog steeds niet gevonden?

Voor sommige wongingen is er een zeer grote belangstelling. Hierdoor kunnen wij niet garanderen dat u altijd een reactie van ons ontvangt.

Welke opzegtermijn hanteren jullie?

Wij hanteren ene opzegtermijn van 1 maand.

Ik ben gepensioneerd, wat zijn de inkomensvoorwaarden?

U dient drie maal de netto maandhuur te ontvangen. 

Is er een urgentie procedure?

Omdat wij een makelaar zijn in de particuliere sector, zonder wachtlijsten, is urgentie niet van toepassing.

Staat uw vraag er niet bij?

Wij zijn altijd bezig om onze dienstverlening te verbeteren.
Typ hieronder uw vraag en wij voegen het toe aan onze F.A.Q.!

Neem direct contact met ons op voor het antwoord op uw vraag. Contact